وردپرس در مقابل جوملا در مقابل دروپال - کدام یک بهتر است؟
نوشته شده توسط : محسن راد

وردپرس در مقابل جوملا در مقابل دروپال - کدام یک بهتر است؟

گری مانند جوملا و دروپال نیز موجود است.

هر سه مورد تفاوتهای زیادی با هم دارند و تفاوتهای چشمگیری دارند. هر یک از آنها یک وب سایت سازنده منحصر به فرد با جوانب مثبت و منفی است.

در این مقاله ، وردپرس را در مقابل جوملا مقابل دروپال مقایسه خواهیم کرد تا دریابیم کدام یک بهترین انتخاب برای شماست.

وردپرس در مقابل جوملا در مقابل دروپال

توجه: ما در حال مقایسه WordPress.org هستیم و نه سرویس میزبانی WordPress.com. لطفا راهنمای ما در مورد تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com را ببینید .

آنچه در وردپرس ، جوملا و دروپال معمول است
هر سه CMS محبوب ترین وب از نظر فناوری ، فلسفه و جامعه مشترکات زیادی دارند.

وردپرس ، جوملا و دروپال تحت مجوز GNU GPL منتشر می شوند

وردپرس ، جوملا و دروپال همه نرم افزارهای آزاد و منبع باز تحت مجوز GPL هستند. مقاله ما را در مورد چرایی وردپرس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار رایگان آزاد ببینید.
هر سه مورد آنها در اصل با PHP نوشته شده اند .
همه آنها از MySQL به عنوان سیستم مدیریت پایگاه داده خود پشتیبانی می کنند. وردپرس منحصراً از MySQL پشتیبانی می کند ، در حالی که جوملا و دروپال از دیگر سیستم های مدیریت پایگاه داده پشتیبانی می کنند.
سه تن از آنها استفاده تم و قالب برای ظاهر بصری از سایت ها، و پلاگین ، ماژول، و یا پسوند برای گسترش ویژگی های.
به عنوان نرم افزار منبع باز ، همه آنها پروژه های محور جامعه هستند.
در حالی که شباهت های زیادی وجود دارد ، اما از جنبه های مختلف با هم تفاوت دارند.

به عنوان مثال ، آنها سیاست های متفاوتی در مورد آنچه در نرم افزار اصلی وجود دارد ، نحوه اداره ماژول ها و قالب ها ، نحوه برخورد با امنیت و غیره دارند.

این تفاوتها تأثیر زیادی بر کاربران و نحوه ایجاد وب سایتهای آنها می گذارد.

با بیان این گفته ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه وردپرس ، جوملا و دروپال با یکدیگر مقایسه می شوند ، بنابراین می توانید بهترین پلتفرم سازنده وب سایت را برای تجارت خود انتخاب کنید.

سهولت استفاده و دوستی مبتدی
اکثر افرادی که وب سایت های خود را ایجاد می کنند ، توسعه دهنده وب ، طراحان یا برنامه نویسان وب نیستند. آنها کاربران متوسطی هستند که فقط می خواهند یک وب سایت ایجاد کنند. سهولت استفاده مهمترین عامل برای اکثر کاربران است.

وردپرس

وردپرس با نصب معروف پنج دقیقه ای همراه است . اکثر ارائه دهندگان میزبانی وردپرس نصب یک کلیک وردپرس را نیز ارائه می دهند. این کار باعث می شود تا کاربر جدید یک وبلاگ یا وب سایت وردپرس را در عرض چند ساعت و نه ساعت ها شروع کند.

داشبورد وردپرس

تجربه کاربر پس از نصب وردپرس از جوملا یا دروپال بهتر است. کاربر برای ایجاد پست ، صفحات یا شروع به سفارشی کردن ظاهر و مضامین ، یک رابط کاربری ساده و تمیز با منوها را می بیند.

جوملا

نصب جوملا ممکن است به اندازه وردپرس سریع به نظر نرسد ، اما مراحل بسیار مشابهی دارد. گذشته از این ، بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی مشترک ، بسته های نصب یک کلیک را برای جوملا نیز ارائه می دهند.

داشبورد جوملا بعد از نصب جدید

بعد از نصب کاربر بر روی صفحه کنترل کنترل می کند که به اندازه وردپرس به جلو نیست. فقط تعداد زیادی منو وجود دارد که می توانید روی آن کلیک کنید و سایت خود را شخصی سازی کنید.

طرفداران جوملا می گویند دلیل این امر این است که جوملا بسیار قدرتمندتر از وردپرس است ، اما ما معتقد نیستیم که این درست باشد.

دروپال

نصب دروپال مشابه جوملا و وردپرس است. به سادگی بسته را بارگیری و بارگذاری کنید و اسکریپت نصب را اجرا کنید.

مدیر دروپال

دروپال توزیع هایی را نیز ارائه می دهد. اینها بسته های Drupal از پیش بسته بندی شده با ماژول ها و پیکربندی ها برای ایجاد انواع خاص وب سایت هستند.

تجربه بعد از نصب برای مبتدیان مطلق کمی پیچیده است. کاربران می توانند درک کنند که چطور چیزها را در سایت خود تغییر دهند. دروپال نحوه افزودن محتوا را بسیار واضح می کند ، اما تغییر ظاهر و اضافه کردن عناصر غیر محتوا کاملاً مشهود نیست.

برنده: WordPress

مضامین و افزونه ها
هر سه این CMS محبوب با مضامین و افزونه ها / ماژول ها به عنوان راهی برای گسترش ویژگی ها و ظاهر نرم افزار ارائه می شوند.

تم ها ظاهر وب سایت شما و نحوه نگاه کاربران را کنترل می کنند. افزونه ها یا ماژول ها مانند برنامه هایی برای CMS شما هستند.

بیایید ببینیم که چگونه این سه نرم افزار مهم CMS در این دسته فعالیت می کنند.

وردپرس

وردپرس به کاربران اجازه می دهد با استفاده از تم ها ظاهر سایت خود را تغییر دهند. وردپرس با چند موضوع پیش فرض از پیش نصب شده همراه است.

در هر زمان ، می توانید بر روی دکمه افزودن جدید از صفحه ظاهر خود کلیک کرده و مضامین رایگان وردپرس را از فهرست رسمی تم WordPress.org نصب کنید .

مضامین وردپرس

جدای از مضامین رایگان ، مضامین پریمیایی وردپرس بسیاری دیگر نیز پیدا خواهید کرد که توسط فروشگاههای تم شخص ثالث مانند استودیوپرس ، تم آسترا ، تم های زیبا و موارد دیگر ایجاد شده است. این مضامین پرداخت شده و دارای گزینه های پشتیبانی حق بیمه هستند.

قدرت واقعی WordPress در افزونه ها نهفته است. بیش از 55،000 افزونه وردپرس به طور رایگان در دایرکتوری رسمی افزونه های وردپرس موجود است. همچنین می توانید افزونه های ممتازی را خریداری کنید که همراه با پشتیبانی پرداخت شده توسط توسعه دهندگان افزونه است. لیست پلاگین های WordPress را که باید داشته باشید بررسی کنید تا بدانید که افزونه ها چگونه وردپرس را بسیار جذاب می کنند.

جوملا

درست مانند WordPress ، جوملا نیز دارای قالب ها و پسوند ها است. برنامه های افزودنی فوق العاده ای وجود دارد که می توانید از ایجاد فروشگاه اینترنتی تجارت الکترونیک گرفته تا مدیریت ایمیل استفاده کنید.

پسوندهای جوملا

با این حال ، مقدار این قالب ها و افزونه ها به اندازه وردپرس نیست. این می تواند پیدا کردن الگوی مناسب و پسوندهای عالی را کمی دشوار کند.

به طور پیش فرض ، جوملا از ویژگی هایی برخوردار نیست که به کاربران امکان جستجو و نصب الحاقات یا قالب ها از ناحیه مدیریت را می دهد. افزونه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد ویژگی "نصب از وب" را برای برنامه های افزودنی اضافه کنید. اما برای قالب ها ، کاربران هنوز مجبورند الگوهای را به صورت دستی جستجو کرده و سپس با اضافه کردن آدرس اینترنتی آنها را نصب کنند.

دروپال

دروپال با در دسترس بودن مضامین و ماژول ها ، همین مسئله را دارد. کاربران مجبورند سایت خود را ترک کنند ، ماژول و مضمونی را که می خواهند اضافه کنند جستجو کنند ، سپس URL فایل پستی پروژه را بیابند. سرانجام ، آنها می توانند URL را در صفحه ماژول ها یا مضامین برای نصب آنها وارد کنند.

ماژول های دروپال

ماژول هایی برای انجام هر کاری وجود دارند و موارد جدید به طور مرتب اضافه می شوند. با این حال ، مقدار کلی ماژول ها در مقایسه با وردپرس کم نیستند.

برنده: WordPress.

گزینه های پشتیبانی
در دسترس بودن گزینه های کمک و پشتیبانی برای کاربران مبتدی بسیار مهم است. هنگامی که می خواهید نرم افزار جدید را امتحان کنید ، مطمئناً برخی از موانع وجود خواهد داشت. تا زمانی که بتوانید راهنمایی کنید ، اشکالی ندارد.

وردپرس

وردپرس جامعه قدرتمندی از کاربران دارد. می توانید در انجمن های رسمی پشتیبانی ، اسناد ، کتابچه های راهنمای ، codex ، کانال های Slack ، Stack Exchange ، گروه facebook WPBeginner Engage و تقریباً هر تالار گفتگوی اینترنتی درباره طراحی و توسعه وب ، به کمک وردپرس بیابید .

انجمن های پشتیبانی وردپرس

سایت هایی مانند WPBeginner وجود دارد که شامل صدها آموزش ، آموزش ویدیویی و مقالات تهیه شده برای کاربران مبتدی WordPress در سطح مبتدی است. روشهای زیادی برای درخواست پشتیبانی رایگان وردپرس و دریافت آن وجود دارد .

جدا از گزینه های پشتیبانی رایگان ، روش هایی برای پشتیبانی پشتیبانی وردپرس نیز وجود دارد.

سیستم عامل های آنلاین مانند Codeable ، UpWork ، Fiverr و غیره فقط برخی از مکان هایی هستند که می توانید برای کمک به شما متخصصان وردپرس استخدام کنید. به دلیل محبوبیت زیاد وردپرس ، پیدا کردن توسعه دهندگان وردپرس برای مشاغل کوچک و افراد آسان و مقرون به صرفه است.

جوملا

جوملا ، دقیقاً مانند WordPress دارای یک جامعه بزرگ و بسیار مفید است. مستندات گسترده ای در وب سایت جوملا وجود دارد که منبع ارزشمندی برای مبتدیان است. برای پشتیبانی تعاملی بیشتر ، کاربران می توانند به انجمن ها ، لیست های پستی ، گروه های کاربر و غیره بپیوندند.

انجمن پشتیبانی جوملا

جدا از پشتیبانی جامعه ، منابع شخص ثالث ، آموزش های پرداخت شده و آژانس های توسعه نیز وجود دارند که می توانند کمک کنند.

نحوه فعال کردن حالت تعمیر و نگهداری برای WooCommerce

 

https://is.gd/ZV90zi

https://v.gd/WEWnZF

https://v.ht/POMt

https://clck.ru/MfEDr

http://ulvis.net/UoAx

https://b2n.ir/381228





:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: